7 sposobów na skuteczną stronę produktową

sklep internetowy


Czy byłbyś zainteresowany kupnem produktu, który nie jest zbyt dobrze widoczny na zdjęciach, został nieszczególnie opisany, a ostatecznie trzeba dzwonić do firmy, żeby dowiedzieć się o jego cenę? Przecież googlujemy po to, żeby uzyskać niezbędne informacje, a nie w celu odczucia frustracji. Tę ostatnią poczuje również Twój klient, jeśli trafi na stronę produktową z Twojej oferty, a nie spełni ona jego oczekiwań.


Jak zaradzić powyższej sytuacji? Stawiając nie tylko na jakość proponowanych produktów, ale także na dostateczne i atrakcyjne przedstawienie oferty, na dostarczenie klientowi wszystkiego, co jest mu potrzebne, aby podjął decyzję o kupnie danego produktu. 

Co to jest strona produktowa?

Strona produktowa to nic innego, jak część Twojej witryny, na którą trafia Twój klient, gdy jest zainteresowany towarem, chce uzyskać informacje na jego temat, aby ostatecznie dokonać zakupu. 

Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że założone działanie strony produktowej może być całkowicie odwrotne. Ma ona na tyle dużą siłę sprawczą, że może odwieść, nawet zdecydowanego na kupno, użytkownika od ostatecznego kliknięcia w „Kup teraz”. 

Strona produktowa, by spełniała swoje zadanie bez zarzutów, musi posiadać pewne części składowe, które zapewnią pozytywny odbiór oferty. 

Co można osiągnąć odpowiednio budując stronę produktową?

Cel strony produktowej to nie tylko wywołanie pozytywnych emocji u klienta. Ma ona ponad wszystko doprowadzić do aktu sprzedaży, a co za tym idzie, uzyskania zysku przez Twoją firmę. Z tego powodu muszą znaleźć się w niej elementy, które to zapewnią. Ich zadaniem jest również korzystne wpływanie na pozycjonowanie strony. Mają one zatem działać jak samonapędzające się trybiki w maszynie, wytwarzającej sukces dla Twojej firmy. 

Czego więc użyć, aby stworzyć istne perpetuum mobile na swojej stronie produktowej? 

7 części strony produktowej, których nie możesz pominąć

Prawdopodobnie pierwsze elementy, które znajdują się na liście, wydadzą Ci się banalne i zastanowisz się, jak można je pomijać, bo wydają się ewidentne. O ile dużo osób zdaje sobie sprawę z potrzeby ich zamieszczania na stronie produktowej, o tyle nie robi tego właściwie, a nawet zamienia poszczególne części składowe w totalne strzały w stopę. 

Oto, co i w jaki sposób przygotowane, powinno znaleźć się na Twojej stronie produktowej:

Unikatowy opis produktu

Niech nazwa produktu, będzie dobrze widoczna - wyróżniona, pogrubiona, zapisana większą czcionką. Amen.

Każdy produkt powinien być opisany indywidualnie. Po pierwsze, dlatego, że nawet jeśli prowadzisz sprzedaż pasków do spodni, to każda ich seria będzie różniła się np. materiałem, klamrą, podszyciem, kolorem i długością, a klient chce o tym wiedzieć! Po drugie, z powodu pozycjonowania nie wolno powielać tekstów na stronie internetowej, bo dochodzi wówczas do zjawiska kanibalizacji treści. A od niego zaczyna się przejażdżka witryny w dół roller coasterem wyszukiwarki. 

W opisie produktu muszą znaleźć się wszystkie informacje, które Twój klient chce uzyskać. Nie ma tu miejsca na lanie wody, rzucanie ogólnikami. Ma być możliwie jak najprościej, ale nie w 2 zdaniach. Użytkownik ma czuć, że w zwięzły sposób temat został wyczerpany. 

opis produktu
Jeżeli nie masz czasu, by odpowiednio przygotować opisy produktów, warto pomyśleć o skorzystaniu z usług copywriterskich. Profesjonalista będzie dokładnie wiedział, w jaki sposób uzyskać oczekiwany efekt, bo określi potrzebę konsumencką, jaką spełnia produkt i tym samym, zachęci klienta do dokonania zakupu. Wykorzysta on bowiem język korzyści, który jak żaden inny, trafia do odbiorców. 

Poprawny merytorycznie, ale nieprzesadzony, napisany lekkim, przyjemnym językiem tekst, wzbogacony dobrze dobranymi słowami kluczowymi, potrafi czynić cuda nie tylko w odbiorze przez klientów, ale także będzie wystarczająco atrakcyjny dla robotów Google. To ostatnie pozwoli na zwiększenie widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarce.

Estetyczne, wyraźne zdjęcia

Większość z nas jest wzrokowcami – jak nie zobaczymy, że coś jest ładne, ciekawe, interesujące, to żaden opis nie przekona nas do wydania pieniędzy. Klient, który trafi na Twoją stronę produktową chce zatem dokładnie obejrzeć, do kupna czego się przymierza. Jak udowodnić mu, że produkt jest tym, czego mu potrzeba? Oczywiście za sprawą przemyślanych, estetycznych, profesjonalnych zdjęć.  

Niektóre firmy na swoich stronach umieszczają fotki w małej rozdzielczości (prowadzą w ten sposób oszczędności w przestrzeni na serwerach), a to psuje cały pozytywny odbiór nawet najlepszej jakości produktów. Bo jak klient ma zobaczyć tę zachwalaną, wysoką jakość, skoro nie może powiększyć zdjęcia i dostrzec świetnie dopracowanych detali? Ludzie chcą widzieć szczegóły, a temu sprzyja odpowiednio dobrany rozmiar zdjęcia.

Chcąc uzyskać jak najlepszy efekt oczywiście, najlepiej jest zatrudnić zawodowca. Tutaj sprawdzi się wynajęcie specjalisty, zajmującego się fotografią produktową. Takie osoby mają wiedzę na temat tego, jak zrobić zdjęcia, by wydobyć najważniejsze cechy produktu, jak go wyeksponować i uatrakcyjnić wizualnie. Ukażą oni przedmiot pod różnymi kątami, z korzystnych perspektyw, w odpowiedniej odległości. Fotki robione smartfonem przy marnym oświetleniu nigdy nie sprzedadzą tak Twojego produktu. 

Cena produktu i koszt dostawy

Nieumieszczanie cen produktów na stronie jest wręcz karygodne (w przypadku sprzedaży usług sprawa ma się inaczej)! Klient chce wiedzieć ile ma zapłacić za produkt, który spodobał mu się dzięki opisowi i zdjęciom. On chce go kupić, ale co ma zrobić, jeśli firma nie podaje ceny? Taki zdezorientowany użytkownik po prostu podejmie decyzje o ewakuacji i odwiedzi witrynę konkurencji. Rzadko komu chce się dociekać, dopytywać, wydzwaniać, ludzie chcą gotowych rozwiązań. Brak ceny uniemożliwia ich osiągnięcie. 

Jeśli handlujesz produktami, Twoim obowiązkiem jest umieszczenie na stronie produktowej wyraźnej  ceny oraz pokazanie, jaki jest koszt dostawy. Dobrą praktyką jest zaznaczanie ceny towaru rzucającym się w oczy kolorem i umiejscowienie jej niedaleko samej nazwy produktu, przed opisem.  

W tym punkcie nie zapomnijmy o promocjach. Zwłaszcza one powinny być bardzo dobrze widoczne, bo znacząco podnoszą poziom sprzedaży.

Opinie 

Ile razy zdarzyło Ci się wybrać w restauracji danie, które poleciła Ci jako bardzo smaczne osoba, z którą przyszedłeś? Które auto uznajesz za najmniej awaryjne, czy nie to, o którym słyszałeś od kumpli, że się nie psuje? Czy zdarzyło Ci się wybrać żel pod prysznic, po którym Twoja ciocia dostała wysypki? Tak, opinie są niesamowicie ważne. Kształtują bowiem wybory konsumenta. 

strona produktowa
Jeżeli klient wejdzie na stronę produktową, sprawdzi cenę, przeczyta ciekawy opis produktu, obejrzy go we wszystkie strony na zdjęciach, to pamiętaj o tym, że nadal może być niezdecydowany, by wydać swoje pieniądze. Może nie mieć pewności, że zakup towaru przyniesie mu korzyść. 

Rozwiązaniem na powyższą sytuację jest umieszczenie na stronie opinii na temat produktu. Jeśli dopiero rozwijasz swoją działalność, nie bój się poprosić klientów o rekomendacje po udanej transakcji. Można zrobić to drogą mailową, np. tydzień po realizacji zakupu. 

Nie pozwól na to, by klient szukał opinii na temat produktu w Googlach, bo prawdopodobnie przejdzie na stronę konkurencji i zapomni, że w ogóle był na Twojej witrynie. Dostarcz mu pod nos opinie zadowolonych odbiorców produktu, a dołączy on do nich lada moment. 

CTA

O tym, że działając biznesowo w sieci, nie wolno zapominać o CTA, pisałam tutaj: 5 błędów, które na pewno są obecne w Twoich tekstach. Na początku tego artykułu powiedzieliśmy sobie czemu ma służyć strona produktowa, a osiągnięcie tego celu, nie będzie możliwe, jeżeli zapomnisz o CTA. 

CTA, z ang. call to action, oznacza tyle, co wezwanie do działania i tym właśnie jest w praktyce. Dzięki niemu użytkownik wie, co ma zrobić. Na stronach produktowych będą to następujące czynności/wezwania:
▶ szukaj produktu,
▶ zobacz więcej,
▶ kup teraz,
▶ dodaj do koszyka,
▶ wykorzystaj promocję.
Wszyscy znamy je świetnie np. z Allegro. Użycie CTA nie wpływa zatem pozytywnie na konwersję, a w konsekwencji na skuteczną sprzedaż? Jasne, że wpływa!

Powiązane produkty

Warto jest dodać na stronie produktowej linki/zajafki do powiązanych przedmiotów. Dzięki takiemu zabiegowi, użytkownik będzie więcej klikał, dłużej przebywał w witrynie, a finalnie może zdecydować się na zakup większej liczby towarów, zwłaszcza jeśli zaproponujesz rabat na wielopak lub upust przy wysyłce.

Zamieszczając odnośniki do powiązanych produktów, zyskujesz zwielokrotniona szansę na wypromowanie towarów. Nie jesteś pewien czy to zadziała? Zastanów się ile razy na Allegro po dodaniu przedmiotu do koszyka, szukałeś u sprzedawcy produktów, które mogą Ci się przydać, „bo tak będzie taniej” albo kupiłeś zestaw proponowany przez stronę. I właśnie w komplementarności tkwi droga do sukcesu sprzedażowego w tym zakresie. Dobieraj przedmioty, które uzupełniają się wzajemnie, spełniając potrzebę konsumenta. 

Możliwość zadania pytania

Niby to rzecz oczywista, ale przez wiele firm pomijana. Nierzadko zdarza się, że użytkownik ma problem ze znalezieniem kontaktu do firmy i ucieka ze strony. Twój odbiorca ma czuć się zaopiekowany. 

strona produktowa
Bywa bowiem i tak, że mimo zamieszczenia na stronie wszystkim możliwych informacji, klient mimo wszystko, znajdzie dziurę w całym. A na poważnie, po prostu w jego głowie pojawi się pytanie, na które będzie chciał uzyskać szybką odpowiedź. Zapewnij mu więc spełnienie potrzeby. 

Najlepiej sprawdza się w tym przypadku zakotwiczenie bota na stronie, a w dalszej kolejności zapewnienie obsługi przez wirtualną asystentkę. Jeśli nie masz na to środków, po prostu udostępnij możliwość napisania wiadomości za pomocą messengera Facebooka lub podepnij pod stronę WhatsAppa. Infolinia też jest dobrym rozwiązaniem, choć mniej preferowanym. 



Jak widzisz, tworzenie stron produktowych nie jest bardzo skomplikowane, a postępując według powyższego schematu, możesz być nastawiony na sukces. Nie bój się wykorzystywać potencjału sprzedaży online!


Grafiki pochodzą z pixabay

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz